Roland International

Klient: Roland International Poland

Lokalizacja: Kuny k. Konina
Projekt: Kompleksowy projekt i aranżacja przestrzeni biurowej, gastronomicznej oraz lobby
Projektant: Carriere Design; Paulina Kasperek
Realizacja: 2023

Historia współpracy

Firma Roland została założona w 1965 roku. Jest numerem 1 wśród w pełni zintegrowanych partnerów produkcyjnych dla firm transportowych oraz producentów przyczep i nadwozi, oferując kompletny proces pod jednym dachem – od projektu, przez drukowanie, aż po w pełni wyprodukowane i dostarczone kurtyny na zamówienie.
Inwestor wybudował nową halę produkcyjną wraz z częścią przeznaczoną na biura. Otrzymaliśmy projekt architektoniczny z zaznaczoną ilością stanowisk pracy, podziałem na pomieszczenia.
Po rozmowach na temat potrzeb firmy i stylu pracy poszczególnych zespołów, zaproponowaliśmy korekty układu funkcjonalnego – ilości, rodzaju i ułożenia mebli oraz konkretne rozwiązania produktowe.
W aranżacji przewija się pomarańczowy – kolor firmowy marki LOADLOK, podobnie jak Roland International  należącej do Cargo Control Company.

Budki akustyczne w biurze, biurko z elektryczną regulacją wysokości

Open space został wyposażony w biurka elektryczne z panelem oddzielającym dla komfortu pracowników. Zastosowane krzesła ergonomiczne to krzesło Navigo. Krzesło siatkowe z zagłówkiem, które świetnie się sprawdza w biurze. Na podręczne drobiazgi dostawione zostały kontenery biurkowe zamykane na zamek. Do sufitu systemowego podwieszone zostały wiszące panele akustyczne Circle Line marki Ecoacoustic.

Sytuacja klienta

Dla Inwestora ważne było stworzenie komfortowej, ergonomicznej przestrzeni, dlatego stanowiska pracy zostały wyposażone w biurka elektryczne. Wykorzystane zostały więc pojedyncze biurka elektryczne ponieważ taki wariant daje więcej możliwości przearanżowania biura w przyszłości.
Wyzwanie polegało na tym: jak mając 2 pojedyncze biurka ustawione naprzeciwko siebie jak biurka bench, zachować stałą wysokość panelu oddzielającego biurka a tym samym wrażenie ładu i spokoju? Producent mebli biurowych MDD ma takie pomysłowe rozwiązanie – panel jest kotwiony do dolnej, nieruchomej części nogi biurka, dlatego nie przesuwa się, gdy podnosimy lub opuszczamy blat. Tym sposobem jeden panel wystarcza dla 2 biurek.
Wiedzieliśmy, że ze stanowisk będą korzystać również osoby bardzo wysokie, dlatego zaproponowaliśmy biurka o szerokim zakresie regulacji wysokości.

Biurka elektryczne, panele akustyczne, krzesła ergonomiczne.

Strefa pracy gdzie każdy z pracowników ma do swojej dyspozycji: biurko elektryczne, kontener biurkowy oraz krzesło ergonomiczne Navigo.

Aranżacja open space

Po rozmowach z Inwestorem na temat liczebności poszczególnych działów oraz stylu pracy, zaproponowaliśmy zmiany ilości i układu stanowisk pracy. Tam, gdzie było na to miejsce, zestawy biurek są oddzielone od komunikacji szafkami z donicami, które wkrótce zazielenią się roślinnością. Zastosowaliśmy również wiszące panele akustyczne z perforowanego PET, które optycznie oddzielają stanowiska pracy od strefy komunikacji. Strefa komunikacji jest zaznaczona inną wykładziną, na której mniej będzie widać zabrudzenia.

Wiszące panele akustyczne, szafki aktowe.

Biurka elektryczne Ogi Drive zostały oddzielone od ciągów komunikacyjnych przez szafki aktowe oraz wiszące panele akustyczne.

Budki akustyczne

Ponieważ część pracowników regularnie prowadzi rozmowy telefoniczne czy telekonferencje, przewidzieliśmy dla nich dwie budki akustyczne z wentylacją i oświetleniem oraz potrzebnymi przyłączami od firmy Bejot. Dzięki temu rozmowy nie rozpraszają innych pracowników.
Pierwsza budka jest budką akustyczną jedno osobową z drzwiami szklanymi o podwyższonej akustyczności. We wnętrzu wyposażona jest w hoker z tapicerowanym siedziskiem oraz półkę, na której można ustawić tablet lub laptop do pracy.
Druga budka akustyczna jest większym wariantem i może pomieścić do czterech osób. Duża budka akustyczna wyposażona jest w zintegrowane sofy tapicerowane oraz stolik. Takie wyposażenie pozwala na komfortowe prowadzenie spotkań face2face lub online.

Budka akustyczna jednoosobowa, budka akustyczna czteroosobowa.

Budki akustyczne Treehouse marki Bejot pozwalają na prowadzenie rozmów telefonicznych oraz spotkań w komfortowych warunkach ciszy.

Sala konferencyjna

W salach konferencyjnych wykonaliśmy ścianki szklano-aluminiowe o wysokich parametrach akustycznych, z podwójnym szkleniem. Często do sali konferencyjnych polecamy krzesła konferencyjne na płozie 2ME z Nowego Stylu. Sam kubełek takich krzeseł konferencyjnych jest bardzo wygodny, a dodatkowo komfort poprawia zastosowanie elastycznej płozy – krzesło nie jest sztywne i delikatnie się ugina. W salach konferencyjnych ustawiliśmy stoły konferencyjne z mediaportami.

Sala konferencyjna z krzesłami konferencyjnymi na płozie oraz stołem konferencyjnym z medaiportami.

Sala konferencyjna została wyposażona w stół konferencyjny oraz krzesła konferencyjne na płozach 2ME. Do sali konferencyjnych wykonaliśmy szklane ściany akustyczne.

Szafy na wymiar

Duże biuro to dużo pracowników, dużo pracowników to dużo dokumentów, dużo dokumentów to dużo przestrzeni magazynowej. Wychodząc na przeciw potrzebom  i oczekiwaniom zaprojektowaliśmy szafę na wymiar. Szafa w zabudowie pełni rolę szafy ubraniowej, gdzie pracownicy w okresie jesienno-zimowym mogą zostawiać swoje kurtki i płaszcze. Dobudowana do sufitu nadstawka pełni formę podręcznego magazynu na np.: segregatory i zapasowe materiały eksploatacyjne.

Szafy w zabudowie, szafy na wymiar, szafy na dokumenty.

Szafy w zabudowie wykonane na zamówienie. 

KUCHNIA na Wymiar

Opierając się na potrzebach pracowników od podstaw zaprojektowaliśmy i wyposażyliśmy aneks kuchenny dla części biurowej.
Drewnopodobna płyta zabudowy – to ta sama, którą mamy na biurkach i stołach. Ponieważ kuchnia jest przeszklona i widoczna z części biurowej, zastosowanie tego samego kolory drewna wprowadza odczucie ładu. Na podłogę zastosowaliśmy płytki winylowe od Tarkett. Są lepsze akustycznie niż płytki ceramiczne, nie potłuką się, gdy coś na nie upadnie i łatwo je utrzymać w czystości. Wygodne sklejkowe hokery to model New School od MDD.

Kuchnia dla pracowników z aneksem kuchennym na wymiar. Kuchnia uzupełniona jest o stoły wysokie oraz hokery New School marki MDD.

KANtyna

Dział produkcji posiada duża liczbę pracowników więc i przestrzeń gastronomiczna dla nich musi być duża. Kantyna pracownicza którą zaprojektowaliśmy wyposażona jest w liczne krzesła sklejkowe Cafe oraz pasujące do nich stoły Simply z nogami z polerowanego aluminium. Zarówno krzesła dostawne Cafe jak i stoły kuchenne Simply pochodzą od polskiego producenta mebli Nowy Styl.

Kantyna pracownicza, krzesła kuchenne, stoły do kuchni

Kantyna pracownicza umeblowana krzesłami sklejkowymi Cafe oraz stołami Simply.

W kantynie pracowniczej z przeznaczeniem kuchennym zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy pełną zabudowę meblową.
Ponieważ z kantyny pracowniczej korzysta z sporo osób, w meblach na wymiar do kuchni zastosowaliśmy odporne na zalanie i zużycie blaty i fartuch z płyty HPL. Płyta HPL jest lepszym rozwiązaniem do miejsc gdzie meble kuchenne są mocno eksploatowane ponieważ wyróżnia się znacznie lepszymi parametrami niż standardowe blaty kuchenne stosowane w meblach na wymiar. Dopełnieniem całości wykorzystanie zlewów z konglomeratu oraz markowych baterii kuchennych w kolarze czarnym.

Aneks kuchenny w kantynie pracowniczej.

Zabudowa kuchenna wykonana na zamówienie według naszego projektu.

Scroll to Top